zo gaan wij te werk bij marketingprojecten
Benieuwd hoe een marketingtraject van start gaat? En wanneer een project succesvol is afgerond? Je leest het hier!
1
Kick-off, nulmeting en strategie
Om de klantbehoefte in kaart te brengen, organiseren we een kick-off! ? Vervolgens beginnen we aan ons onderzoek: wat is de doelgroep? En wat onderneemt deze klant al qua marketing? Op basis daarvan bedenken we de strategie. Dat kan een campagne-, marketing- of strategieplan zijn, waar in staat welke content voor welk medium wordt gebruikt, wat de doelen (of KPI’s) zijn en bijvoorbeeld een indicatie van de kosten. Dit verschilt echter per plan, omdat iedere klant weer een ander probleem en doel voor ogen heeft. Dat maakt ook dat ieder dag weer anders is!
2
Creatie en implementatie
Tijd om content te creëren! ? Collega’s uit verschillende teams worden aangehaakt om video’s, visuals of copy te maken. De content die zij maken loopt uiteen: van een website bouwen en AR filters coderen, tot het schrijven van whitepapers en het maken van een explainer video. Als marketeer ben je nauw betrokken bij dit creatieproces, en zorg je dat het product naadloos aansluit op de strategie. Loop je vast in een creatieproces? Jij weet hoe je AI-tooling inzet om je uren optimaal te besteden. Vervolgens rol je de strategie en inkoop uit op de verschillende kanalen.
3
Afronding
Als de nieuwe website live is, een succesvolle campagne gedraaid heeft of een socialmediastrategie zijn vruchten heeft afgeworpen, is het tijd om te rapporteren. Welke resultaten hebben we geboekt? En welke learnings halen we hieruit voor de volgende keer? Aan de hand van een rapportage koppel je dit terug aan de klant.
Zo groei je door binnen ons marketingteam.
Digital marketeer
Als digital marketeer ben je van begin tot eind verantwoordelijk voor je eigen klanten: van briefing en concept tot productie en evaluatie. Of het nou over KPI’s, strategieën of funnels gaat, jij weet wat er moet gebeuren! Samen met je collega’s zet je een prachtproduct neer.
Paid media specialist
Als paid media specialist spits je je werk toe op alle paid content: van SEA en display tot betaalde Youtube en socialmediacampagnes. Je regelt de advertentie-inkoop en rapporteert de resultaten van je campagnes. ?
SEA-specialist
Je nog verder specialiseren? Als SEA-specialist focus je je op de betaalde zoekresultaten in Google. Je zorgt door middel van zoekwoordenonderzoek en structurering dat campagnes optimaal worden ingezet binnen Google Ads. Door te monitoren, experimenteren en te optimaliseren werken je advertenties steeds beter. En natuurlijk maak je ook rapportages om de resultaten in kaart te brengen!