zo gaan wij te werk bij designprojecten
Met een boel creativiteit en designskills geven we merken kleur. Hoe we dat doen? Check deze stappen:
1
Design research
Een goed design maken zonder dat je de doelgroep kent? Onmogelijk! Daarom starten we elk project met een stukje research. We doen interviews met eindgebruikers, doen onderzoek naar trends en werken de customer journey uit. Ook leren we de klant van tevoren goed kennen en bouwen we aan een sterke basis.
2
Creatief proces
Met een helder beeld van de klant én de doelgroep steken we onze creatieve koppen bij elkaar en duiken we het creatieve proces in. We plakken er vrolijk op los met sticky notes tijdens brainstormsessies, verzamelen zoveel mogelijk inspiratie vanuit allerlei designplatforms én gebruiken design thinking methodes om tot een selectie briljante ideeën te komen. En natúúrlijk gebruiken we soms AI-tools als ChatGPT en Midjourney om content te maken waarmee we ons écht onderscheiden.
3
Let’s design!
De visie scherp? Dan is het tijd om te starten met de visualisatie en al die ideeën tot leven te wekken. Van Figma tot Photoshop en van Blender tot AfterEffects: alle design tools worden tijdens deze fase uit de kast getrokken om tot vette pixe lperfect designs te komen waarmee we onze klanten verrassen.
4
Testen, itereren en optimaliseren
Om te zorgen dat de designs ook echt doen waarvoor ze ontworpen zijn, blijven we testen en itereren. We checken samen met de marketeers welke advertentie het beste converteert. Of voeren usability tests uit om te achterhalen of de eindgebruikers onze webdesigns wel begrijpen. Interessante testresultaten? Dan gaan we dit proces gewoon weer opnieuw in en blijven we optimaliseren om tot de beste eindresultaten te komen. Let’s go!
deze specialisten vind je in ons designteam.
Brand designers:
als brand designer creëer je de merkidentiteit die de kernwaarden van het merk weerspiegelen. Je ontwerpt de complete huisstijl: denk aan logo’s, kleur en typografie. Zo komt de merkidentiteit tot leven en wordt de herkenbaarheid van het merk vergroot!
UX-designers:
als UX-designer zet je de eindgebruiker van websites, apps of online platforms centraal en zorg je voor een optimale user experience. Het sleutelwoord? Gebruiksvriendelijkheid!
Motion designers:
als motion designer houd je je bezig met het ontwerpen van toffe animaties, flitsende explainers en boeiende storyboards. Zo word je als kijker helemaal meegetrokken in het verhaal!
Content creators:
als content creator maak je allerlei soorten content: denk aan Instastories, banners of copy. Je werkt concepten uit, maakt deze visueel, plant ze in en beheert social media kanalen.