zo gaan wij te werk bij contentprojecten
Content gaat om het maken van toffe producten. Blogs, social posts, e-mailflows… you name it! In dit proces zijn we van A tot Z betrokken om te zorgen dat het opgeleverde werk optimaal presteert. Hoe dat er concreet aan toegaat? Check deze stappen:
1
Kick-off, nulmeting en strategie
Voor we beginnen met het maken van content, brengen we de doelgroep en klant in kaart. Hoe rankt de content op dit moment? Welke klantbehoeftes moeten worden vervuld? En waar liggen kansen? Deze nulmeting is gericht op SEO, UX, conversie, social media en organische CRM (Customer Relationship Management).
2
Aan de slag!
Alles duidelijk? Dan beginnen we met het creëren of verbeteren van content. Denk aan webpagina’s, domeinen en social posts. Om aan de behoeftes van de doelgroep te voldoen én te zorgen dat Google de content hoger rankt, maken we altijd authentieke content. Dat betekent dat de content echt iets nieuws vertelt (expertise) én SEO-wise is ingestoken. Gelukkig kent ChatGPT geen geheimen voor je, dus zet je deze AI-tool in om nog betere content te maken. Natuurlijk niet om te vragen of ‘ie een blog voor wilt kauwen, maar wél om met de juiste prompts output te krijgen waarmee je de content echt onderscheidt van de rest. En we zorgen er uiteindelijk samen voor dat de klant op alle kanalen zichtbaar is! Denk aan het doorvertalen van een social post naar een nieuwsbrief.
3
Afronding en monitoring
Als de content live staat, beginnen we met het monitoren van de resultaten. Dat vraagt geduld! Want SEO-resultaten zie je niet van de één op de andere dag. We blijven dus constant met de klant in contact over optimalisatiemogelijkheden.
deze specialisten vind je in ons contentteam.
Contentmarketeer:
als contentmarketeer ben je van begin tot eind betrokken bij de ‘content-chain’. Je denkt mee over de contentstrategie, helpt deze uitvoeren én zorgt dat de content optimaal presteert. Super afwisselend dus!
Contentmanager:
de naam zegt het al; als contentmanager manage je de content die we maken. Je analyseert statistieken, bedenkt contentstrategieën, houdt alle content up-to-date én bedenkt creatieve USP’s. In charge? Dat ben jij!
Copywriter:
als copywriter schrijf je inspirerende blogs, zorg je voor de herkenbaarheid van een merk door de juiste tone of voice aan te slaan én weet je precies hoe je je teksten hoog laat ranken in Google. Met vlammende teksten weet je altijd de doelgroep te overtuigen!
SEO-specialist
als SEO-specialist schrijf je lekkere teksten, voer je SEO-analyses uit én maak je webstructuren die werken. Jij weet hoe je het algoritme van Google bespeelt, omdat je altijd up-to-date bent rondom de laatste ontwikkelingen.