Wat doet een Search Specialist?
Als Junior Search Specialist werk je aan de vindbaarheid van onze klanten op zowel paid als organisch vlak. Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van (voornamelijk) Google Ads campagnes en het maken en uitvoeren van SEO- & SEA-audits & analyses. Maar ook social search (insta, TikTok) ga jij niet uit de weg.
Je vindt het leuk om geautomatiseerd en datagedreven aan het werk te gaan en komt dan ook regelmatig met de nieuwste updates & implementaties op de proppen: het search vakgebied staat namelijk nooit stil!
Verder vind jij een data-analyse in analytics een eitje en vertaal je die maar al te graag voor collega’s om tot concrete optimalisaties om mee te geven aan klanten, het liefst in de vorm van een real-time dashboard & rapportage.
Welke eigenschappen heeft een search specialist?
Een search specialist werkt nauwkeurig, is kritisch en deinst niet terug voor een excelsheet. Welke eigenschappen jij nog meer bezit?
- Analytisch: jij haalt logische inzichten & creatieve oplossingen uit data.
- Aanpakker: Je hebt een leergierige instelling & pikt snel nieuwe tools op. En zoekt uit welke nieuwe tools we moeten gebruiken.
- Vooruitkijkend: jij hebt een duidelijke visie op het vakgebied. Jij beseft je dat search nooit stilstaat en er constant nieuwe updates zijn. Search-GPT? Niet de eerste keer dat jij daarover hoort!
- Specialistisch: jij vindt search een intrigerend vakgebied en duikt daarom net even dieper in de materie dan anderen.
- Communicatie: jij vindt het leuk om met collega’s en klanten regelmatig te sparren en samen te werken. En durft je mening te geven wanneer het nodig is, en vragen te stellen wanneer je er zelf niet uit komt.
Wat verwachten we van een Search Specialist?
Naast enthousiasme en drive, vragen we:
- Een afgeronde opleiding in marketing, communicatie, of iets vergelijkbaars.
- 0-3 jaar werkervaring (iets gerelateerd tot search is een pré)
- De interesse om met Google Ads, Search Console, SEMrush, analytics & tag manager te gaan werken (basiskennis/ervaring is een pré).
- Interesse in trends en ontwikkelingen binnen digitale marketing en het acteren daarop vind je leuk.
- Je houdt ervan om in teamverband aan verschillende projecten te werken.
- Je werkt het liefst op kantoor!
- AI is je niet vreemd en zet je efficiënt in in je dagelijkse werk.
Waar kom je als Search Specialist terecht?
Het Goldfizh-team bestaat uit videografen, contentmakers, marketeers, designers, developers, en meer. Allemaal gedreven om impact te maken voor onze klanten.
Verwacht:
- Een open, ambitieuze cultuur waar je écht jezelf kunt zijn;
- Passend salaris gekoppeld aan ons functie- en salarishuis;
- Een opleidingsprogramma met o.a. een eigen jaarlijks persoonlijk opleidingsbudget van 1500 euro, coaching & training on the job;
- De mogelijkheid om in overleg christelijke feestdagen te wisselen voor niet-christelijke feestdagen.
- Regelmatige teamuitjes, tafeltennistoernooien, jaarlijkse skitrip en gezellige vrijdagmiddagborrels.
- Een moderne werkplek in ons creatieve kantoor in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
- Ruimte voor eigen initiatief en veel verantwoordelijkheid.
- Een jong, hecht en gezellig team!
Ben jij klaar om écht verschil te maken? Solliciteer vandaag en wie weet ben jij binnenkort onze nieuwe Search Specialist! 🚀